Pizza neapolitańska jest jedynym tego rodzaju produktem chronionym specyfikacją UE, zrodzonym z mądrości i codziennej praktyki około trzech wieków historii i ciągłej ewolucji. W tym kursie odkryjesz sekrety jednej z najbardziej kultowych pizz na świecie poprzez dogłębną analizę, która rozpocznie się od pizzy neapolitańskiej STG, uzyskanej z absolutnym poszanowaniem przepisów Gwarantowanej Tradycyjnej Specjalności, po nowe trendy, które ewoluowały oryginalną recepturę pod względem ciasta, gotowania i przepisów.
Kurs ma na celu tych, którzy chcą nauczyć się różnych technik produkcji, zarządzania ciastem, przygotowania w stylu neapolitańskim i pieczenia zgodnie z tradycją. Dla profesjonalistów, właścicieli pizzerii i szefów kuchni, którzy chcą dowiedzieć się więcej o historii, teorii i praktyce niezbędnej do opanowania sztuki robienia pizzy neapolitańskiej STG i współczesnej pizzy neapolitańskiej.
Czego się nauczysz
Celem kursu jest przeszkolenie kucharzy pizzy w zakresie technik produkcji i przetwarzania ciasta na Pizza Napoletana STG i Contemporanea, wyboru surowców i ich wykorzystania, dozwolonego sprzętu i optymalnych technik pieczenia.
Czas trwania
16 godzin podzielonych na 2 dni: 2 godziny teorii i 14 godzin zajęć praktycznych.
9:00-17:00
Język
Włoski
Program kursu
Teoria
2 godziny
- Krótka historia pizzy neapolitańskiej
- Specyfikacja pizzy neapolitańskiej TSG: składniki, specyficzna metoda produkcji i przetwarzania
- Charakterystyka mąki i ciasta w produkcji pizzy neapolitańskiej: przygotowanie, formowanie i wyrastanie ciasta
- Nadziewanie: znaczenie wyboru surowca
- Ewolucja pizzy neapolitańskiej: współczesność. Refleksje na temat ciasta, gotowania i przepisów
Praktyka
14 godzin
- Produkcja tradycyjnej receptury wymaganej przez specyfikację pizzy neapolitańskiej STG
- Wytwarzanie tradycyjnego ciasta bezpośredniego z podwójnym rozczynem i z wyrastaniem wstępnym: różnice i podobieństwa do tradycyjnej receptury
- Rysowanie dysku techniką neapolitańską
- Gotowanie w określonym czasie
- Analiza właściwości gotowego produktu